Mediju lietošanas kompetence skolotāju un skolēnu mērķa grupā
Gads: 2011 | Pasūtītājs: Latviešu valodas aģentūra | Pētījuma Mediju lietošanas kompetence skolēnu un skolotāju mērķa grupā mērķis bija noskaidrot, izvērtēt un salīdzināt vispārizglītojošo skolu skolotāju un skolēnu mediju lietošanas kompetenci gan ikdienā, gan mācību procesā. Pētījumā tika iekļautas divas mērķa grupas: (1) vispārizglītojošo skolu 7.-12. klašu skolēni (aptaujāti 955 skolēni, no kuriem 560 respondenti mācās 7.-9. klašu grupā un 395 respondenti 10.-12. klašu grupā); (2) vispārizglītojošo skolu skolotāji, kas strādā 7.12. klašu grupā (aptaujāti 839 skolotāji). Pētījuma atskaite Situācijas izpēte elektronisko plašsaziņas līdzekļu jomā "Elektronisko plašsaziņas līdzekļu nozares attītības nacionālās stratēģijas" 2012.-2015. gadam izstrādei
Gads: 2011 | Pasūtītājs: Nacionālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome | Pētījuma mērķis: 1) novērtēt kopējās elektronisko plašsaziņas līdzekļu attīstības tendences Latvijā, nosakot aktuālākās problēmas un to iespējamos risinājumus; 2) analizēt esošo infrastruktūru, tehnisko nodrošinājumu, ieteikumus to modernizācijai un elektronisko plašsaziņas līdzekļu iespējas ieguldīt turpmākajā tehnoloģiju modernizācijā; 3) novērtēt elektronisko plašsaziņas līdzekļu cilvēkresursu kvalitāti un iespējas nodrošināt kvalitatīvu informāciju atbilstoši sabiedrības vajadzībām. Metodes: 1) dokumentu analīze (t.sk. plašsaziņas līdzekļu auditoriju datu analīze laika posmā no 2008. līdz 2010. gadam); 2) padziļinātās intervijas (12) ar elektronisko plašsaziņas līdzekļu nozares pārstāvjiem. Pētījuma atskaite Integrācijas politikas novērtējuma metodoloģijas veidošana
Gads: 2011 | Finansētājs:
Eiropas trešo valstu valstspiederīgo integrācijas fonda finansējums
(administrē Kultūras
ministrija) | Projekta mērķis bija sniegt ieguldījumu Latvijas integrācijas politikas uzraudzības un izvērtējuma metodoloģijas veidošanā, izstrādājot trešo valstu valstspiederīgo integrācijas politikas īstenošanas un progresa uzraudzības instrumentus un novērtēšanas sistēmu. Aktivitātes: Latvijā īstenotās un citu ES valstu integrācijas politikas novērtēšanas pieredzes izpēte, politikas dokumentu analīze sabiedrības integrācijas jomā, integrācijas politikas uzraudzības un novērtēšanas metodoloģijas izstrāde, politikas ekspertu diskusijas par politikas novērtējuma metodoloģijā iekļaujamajiem indikatoriem, izstrādātās metodoloģijas aprobācija, metodoloģijas rokasgrāmatas sagatavošana un izplatīšana. Rokasgrāmata (brošūras redakcija, .pdf) | Rokasgrāmata (elektroniskā redakcija, .pdf) Eiropas Ekonomiskās zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta programmas "NVO fonds" izvērtēšana 2004.-2009. gada periodā
Gads: 2011 | Pasūtītājs: Sabiedrības integrācijas fonds | Projekta mērķis ir sniegt novērtējumu par Eiropas
Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu
instrumenta programmas NVO fonds grantu shēmu NVO darbības atbalsta
programma, NVO projektu programma un NVO kapacitātes stiprināšanas
programma ietvaros īstenoto apakšprojektu ieguldījumu programmas mērķu un
rezultātu sasniegšanā, izstrādāt rekomendācijas turpmākam efektīvākam
finansējuma ieguldījumam pilsoniskas sabiedrības sektora attīstībai. Lai
apkopotu trīs grantu shēmās un 133 apakšprojektos sasniegtos rezultātus, tika
izstrādāti kvantitatīvi un kvalitatīvi indikatori, pēc kuriem tika veikts
projektu apsekojums,projektu izvērtējums pēc iesniegtajām projektu atskaitēm un
analīze.
Darba tiesību un darba
drošības problēmjautājumu izpēte un darba tiesību aizstāvības rīcībstratēģiju
modelēšana
Gads: 2011 |
Pasūtītājs: Latvijas Brīvo arodbiedrību
savienība |
Pētījuma mērķis bija veikt kvalitatīvu un kvantitatīvu izpēti, lai
noteiktu problēmjautājumus darba tiesību un darba drošības jomā, izvērtētu
iepriekšējo arodbiedrību aktivitāšu efektivitāti un modelētu efektīvākas darba
tiesību aizstāvības rīcības stratēģijas. Pētījuma aktivitātes: (1) 10 ekspertu
intervijas ar darba tiesību nozares speciālistiem; (2) 4 fokusa grupu diskusijas
ar strādājošajiem 25-45 gadu vecumā; (3) 1000 Latvijas iedzīvotāju 15-74 gadu
vecumā aptauja par darba tiesību jomu. Pētījuma
atskaite
Pētījums par ESF projekta "Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos" 3. aktivitātē iesaistīto pedagogu izpratni par pedagogu profesionālās darbības novērtēšanas sistēmu un tās ietekmi uz pedagogu profesionālo darbību
Gads: 2011 | Pasūtītājs: Izglītības un zinātnes ministrija | Pētījuma mērķis bija noskaidrot pedagogu pieredzi, vērtējot savu profesionālo darbību, un viedokli par PPDK novērtēšanas sistēmas ietekmi uz pedagogu profesionālo darbību. Aktivitātes: projektā iesaistīto pedagogu elektroniskā aptauja (N=495) un fokusa grupu diskusijas ar pedagogiem. INCLUD-ED (Strategies for inclusion and social cohesion in Europe from education - Izglītības stratēģijas sociālai integrācijai Eiropā)
Gads: 2006-2011 | Eiropas Komisijas
6. Ietvara programma | Starptautisks daudzgadu projekts (Latvija ir viena no 14 dalībvalstīm), kura mērķis ir analizēt izglītības politiku un izglītības prakses Eiropas valstīs un to ietekmi uz sociālo iekļaušanu/izslēgšanu, izstrādātrekomendācijas
izglītības un sociālās politikas pilnveidošanai. Pētījuma aktivitātes: Latvijas
un ārvalstu pieredzes apkopošana, statistikas un kvantitatīvo datu sekundārā
analīze, gadījumu izpēte pirmsskolas izglītības iestādēs, pamatskolās,
vidusskolās un profesionālajās vidusskolās (katrā iestādē intervēti pedagogi,
izglītojamie un viņu vecāki, veiktas fokusa grupu diskusijas un ikdienas mācību
procesa novērojumi). Sīkāku informāciju par projekta norisi skatīt šeit |